Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem dotyczącym zakładania i konserwacji domofonów w naszej spółdzielni. Naszym wspólnym celem jest bezpieczne i sprawnie funkcjonowanie w obrębie naszej społeczności, stąd opracowane zostały zasady, które mają na celu zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego oraz właściwą eksploatację domofonów.

Zachęcamy do zapoznania się z treścią regulaminu, aby każdy mieszkaniec mógł korzystać z funkcji domofonów w sposób efektywny i zgodny z obowiązującymi zasadami. W razie dodatkowych pytań lub wątpliwości, służymy pomocą i informacją.


REGULAMIN ZAKŁADANIA I KONSERWACJI DOMOFONÓW
W BUDYNKACH WIELORODZINNYCH SPÓŁDZIELNI
BUDOWNICTWA MIESZKANIOWEGO W WOŁOMINIE.

I. Montaż i konserwacja domofonów odbywa się w dwóch wariantach:

  1. Mieszkańcy danej klatki schodowej budynku zgłaszają zamiar zamontowania domofonu na własny koszt i prowadzenie jego konserwacji we własnym zakresie i na własny koszt informując o powyższym Spółdzielnię, która wydaje techniczne warunki montażu domofonu na klatce schodowej.
  2. Mieszkańcy, którzy już wcześniej we własnym zakresie i na własny koszt zamontowali domofon zgłaszają chęć przejęcia jego w konserwację przez Spółdzielnię:
  3. Spółdzielnia wówczas zleca komisyjny przegląd stanu technicznego domofonu i jeżeli jest on sprawny przeprowadza ankietę wśród mieszkańców. W przypadku zgody 60% użytkowników mieszkań danej klatki schodowej zleca jego konserwację wybranej firmie działającej na zlecenie Spółdzielni, obciążając należnymi kosztami stanowiącymi osobny składnik w opłatach eksploatacyjnych wszystkich użytkowników mieszkań danej klatki schodowej budynku.
  4. Opłata z tytułu konserwacji domofonu będzie ustalona w oparciu o oferty uzyskane w drodze zapytania o cenę.
  5. W przypadku zmiany użytkownika mieszkania, wyrażona raz zgoda przechodzi na każdego kolejnego użytkownika mieszkania bez potrzeby jego pisemnej zgody.
  6. Rezygnacja z konserwacji domofonu danej klatki schodowej może nastąpić na ostatni dzień miesiąca – przy rezygnacji 60% ogółu użytkowników mieszkań – ankietę przeprowadzają zainteresowani mieszkańcy. Wyłączenie z czynszu opłaty za konserwację domofonu nastąpi po 3 miesiącach. W tym okresie będzie prowadzona konserwacja.
  7. Nie są dopuszczalne jednostkowe rezygnacje z ponoszenia kosztów z tytułu konserwacji domofonu.

II. Konserwacja obejmuje:

  1. Konserwację, naprawy, wymianę elektrozamków i zamków, z dostarczeniem dwóch kluczy dla każdego mieszkania po wymianie wkładki (lub dorobieniu wkładki) w domofonie analogowym, w cyfrowym jednego klucza dla każdego mieszkania.
  2. Naprawę instalacji.
  3. Bieżące przeglądy instalacji domofonowej.
  4. Zgłoszenie usterek osobiste lub telefoniczne do administracji osiedla.
  5. Domofony analogowe i cyfrowe ich eksploatacja nie uwzględnia mieszkaniowych aparatów zgłoszeniowych, których naprawa i wymiana dokonywana jest na zlecenie oraz na koszt użytkownika mieszkania.
  6. Po okresie gwarancji, naprawa, wymiana aparatu zgłoszeniowego dokonywana jest na zlecenie oraz koszt użytkownika mieszkania.

Pobierz dokument: Regulamin zakładania i konserwacji domofonów