SBM w Wołominie – Wykaz działów i kompetencji

Biuro Spółdzielni Mieszkaniowej w Wołominie to centralny punkt, w którym członkowie mają do dyspozycji szeroką obsługę merytoryczną związaną z mieszkaniem oraz infrastrukturą osiedli.

Znajdują się tutaj działy spółdzielni, pełniące funkcję kluczowych ogniw w organizacji i zarządzaniu poszczególnych nieruchomości.

Od kwestii administracyjnych po problemy techniczne czy aspekty społeczne, biuro spółdzielni jest miejscem, które rozwiązuje problemy i zapewnia wsparcie.

ADMINISTRACJE OSIEDLI
Sprawa Opis
USTERKI BUDOWLANE Zgłaszanie usterek w zakresie budowlanym (w lokalach, balkony, elewacje, schody, drzwi wejściowe, wiaty śmietnikowe).
USTERKI INFRASTRUKTURY Zgłaszanie usterek w zakresie terenu osiedli (drogi, place, chodniki, place zabaw).
USTERKI INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ Zgłaszanie usterek w zakresie instalacji elektrycznych (zaniki napięcia – nawet krótkotrwałe, brak oświetlenia w częściach wspólnych, oświetlenie terenu, domofonów będących w konserwacji SBM).
USTERKI INSTALACJI SANITARNEJ Zgłaszanie usterek w zakresie instalacji sanitarnych (przecieki instalacji wodnej i kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, uszkodzenia wodomierzy).
USTERKI DŹWIGÓW OSOBOWYCH Zgłaszanie usterek dźwigów osobowych.
PIELĘGNACJA ZIELENI Zgłaszanie potrzeb pielęgnacji zieleni.
WYWÓZ NIECZYSTOŚCI Zgłaszanie potrzeb wywozu śmieci, odpadów, gabarytów.
SPRZĄTANIE Zgłaszanie potrzeb dodatkowego sprzątania na osiedlach.
HIGIENA Zgłaszanie potrzeb dezynfekcji/dezynsekcji/ deratyzacji.
ZALANIA Zgłaszanie szkód zalaniowych w lokalach i sporządzanie protokołów w tym zakresie.
KONTAKT Z ADMINISTRACJAMI
Osiedle Telefon
I OSIEDLE NIEPODLEGŁOŚCI 227873292
 691769224
II OSIEDLE LIPIŃSKA 227763151
 603861461
III OSIEDLE SŁONECZNA 603602827
IV OSIEDLE KOBYŁKOWSKA 697537597
V OSIEDLE RĘCZAJSKA W KOBYŁCE 697537597
VI OSIEDLE NASZ DOM W KOBYŁCE 506958133

 

SIEDZIBA SBM W WOŁOMINIE
05-200 Wołomin, Al. Niepodległości 17

Wnioski o dokumenty (zaświadczenia itp.), o których mowa poniżej, można wnosić pocztą elektroniczną na adres:

sekretariat@sbm.wolomin.pl

DZIAŁ GZM

Pokój nr 15 227763689
Informacje do świadectw energetycznych lokali.
Wynajmem miejsc parkingowych, lokali użytkowych oraz pomieszczeń dodatkowych.
Wydawanie zgód i warunków dotyczących remontów i modernizacji w zakresie budowlanym, instalacji elektrycznych, domofonowych, anten tv sanitarnych i grzewczych.
Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem budynków.
Nadzór nad prawidłowym działaniem dźwigów osobowych oraz instalacji elektrycznych, sanitarnych i grzewczych.
Nadzór nad przeglądami budowlanymi, kominiarskimi, elektrycznymi i gazowymi.
Nadzór nad pracami remontowymi w zakresie budowlanym oraz instalacji elektrycznych, sanitarnych i grzewczych.
Nadzór nad prawidłowym korzystaniem z ogródków i pielęgnacją zieleni.
Informacje o numerach polis ubezpieczeniowych SBM.
DZIAŁ KSIĘGOWOŚCI
Dział OPŁAT EKSPLOATACYJNYCH
Pokój nr 8 227878881
Informacje o opłatach eksploatacyjnych danego lokalu.
Wyjaśnienia płatności i uzgodnienie sald.
Zgłaszanie ilości osób w lokalu.
Zmiany wysokości zaliczek na wodę.
Oświadczenia związane ze zmianą właściciela lokalu.
Zaświadczenia do dodatku mieszkaniowego.
Zaświadczenia o niezaleganiu (do banku, do notariusza) dla lokali z odrębnym prawem własności.
WINDYKACJA
Pokój nr 8a 797959951 227878881
Informacje o zaległościach windykacyjnych.
Podpisywanie ugód.
Informacje o umieszczeniu w KRD.
Rozliczanie liczników wody (zgłaszanie reklamacji).
KSIĘGOWOŚĆ
Pokój nr 6 227762733
Uzyskanie zaświadczenia do Urzędu Skarbowego.
Uzyskanie zaświadczenia do notariusza (sprzedaż, darowizna, przekazanie udziałów tylko dla własnościowego prawa do lokalu).
Sprawy dotyczące zaległości w opłatach za grunt.
Informacja o kredytach termomodernizacyjnych.
CZŁONKOWSKO – MIESZKANIOWY
Pokój nr 9 227763692
Obsługa członków Spółdzielni i osób ubiegających się o członkostwo (prowadzenie dokumentacji – akta członkowskie).
Dokumentowanie przyjęcia i ustania członkostwa.
Przyjmowanie informacji o zgonie członków i osób nie będących członkami, którym przysługuje tytuł prawny do lokalu.
Przyjmowanie informacji o zmianie osoby, której przysługuje tytuł prawny do lokalu w następstwie m.in. sprzedaży, darowizny, spadku, przysądzenia Sądowego.
Przygotowanie dokumentacji do ustanowienia i przeniesienia prawa odrębnej własności lokalu i prowadzenie rejestru lokali dla których zostały założone oddzielne księgi wieczyste.
Wydawanie zaświadczeń do sądów, banków, urzędów i innych instytucji.
Informacje dotyczące przetargów na lokale mieszkalne wolne w sensie prawnym.